شرکت مهندسی صنعت آزما توسعه ایرانیان

سازنده و وارد کننده تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل کیفیت

021-44471997
sanatazma@gmail.com

دستگاه تست کشش (Tensile tester)

دستگاه تست کشش

دستگاه يونيورسال (کشش – فشار- خمش)

Tensile Tester

دستگاه تست کشش یونیورسال

از دستگاه کشش یا یونیورسال ( کشش، فشار، خمش )  برای تعیین استحکام کششی یک ماده و رفتار تغییر شکل یک ماده تا نقطه شکست استفاده می شود. شرکت صنعت آزما توسعه ایرانیان این دستگاه را در مدل های عمودی، افقی و در مدل های بال اسکرو، سروهیدرولیک  و.. با ظرفیت های مختلف بسته به نیاز مشتری تولید می کند و تنها این شرکت دارای  تاییدیه CE اروپا برای محصولات تولیدی خود می باشد. محصولات این شرکت به اروپا از جمله آلمان صادر گردیده است. ضمنا این شرکت دارای نمایندگی های معتبر بین المللی جهت ارائه پیشنهاد دستگاه های خارجی می باشد.

امکان نصب چمبر شرایط محیطی  بر روی دستگاه کشش :

High-Temperature Testing Systems Temperature range from -80°C to +2,000°C

برای درک بهتر این مطلب در ادامه مختصری کوتاه در زمینه دستگاه کشش، قابلیت ها و نحوه عمکرد آن به اختصار توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مختصری درباره دستگاه تست کشش

دستگاه تست کشش یونیورسال

دستگاه یونیورسال  که به عنوان کشش تستر یا دستگاه تست (UTM) نیز شناخته می‌شود. دستگاه یونیورسال یک سیستم آزمایش الکترومکانیکی است که نیروی کششی را به یک ماده اعمال می‌کند تا استحکام کششی و رفتار تغییر شکل را تا زمان شکست تعیین کند. یک دستگاه تست کشش معمولی شامل لودسل، کراس هد، کشش سنج، ،فک های متناسب با نمونه و الکترونیک و یک سیستم محرکه است. توسط نرم افزار آزمایشی که برای تعریف ماشین و تنظیمات ایمنی و ذخیره پارامترهای تست مشخص شده توسط استانداردهای تست مانند ASTM و ISO استفاده می شود، کنترل می شود. مقدار نیروی وارد شده به دستگاه و ازدیاد طول نمونه در طول آزمایش ثبت می شود. اندازه‌گیری نیروی مورد نیاز برای کشش یا کشیدگی یک ماده تا حد تغییر شکل یا شکست دائمی به طراحان و سازندگان کمک می‌کند تا پیش‌بینی کنند که مواد در هنگام اجرا برای هدف مورد نظرشان چگونه عمل می‌کنند. صنعت آزما توسعه ایرانیان  هر دستگاه تست کشش را با تمرکز بر ارائه موارد زیر بر اساس نیاز مشتری طراحی و می‌سازد. یا در صورت نیاز مشتریان ،از برندهای معروف دنیا وارد می کند .

مناسب‌ترین قیمت

مشاوره فروش

تامین و تحویل سریع

خدمات پس از فروش

نحوه عملکرد دستگاه تست کشش

 تست کشش یا تست کشش، آزمایشی است که برای تعیین نحوه واکنش یک ماده به نیروی اعمال شده (کششی) استفاده می شود. خواصی که به طور مستقیم در حین انجام آزمایش کشش اندازه گیری می شوند، مقاومت کششی نهایی، حداکثر ازدیاد طول و کاهش سطح هستند. از این اندازه‌گیری‌ها، ویژگی‌های زیر را نیز می‌توان تعیین کرد: مدول الاستیسیته (مدول یانگ)، تغییر شکل (Deformation)، استحکام تسلیم

Yield Pointو ویژگی‌های کرنش سخت شدن. استحکام کششی نهایی – حداکثر تنش کششی که یک ماده قبل از شکستن می تواند تحمل کند حداکثر ازدیاد طول – حداکثر کرنشی که یک ماده می تواند قبل از شکست تجربه کند کاهش سطح – مقایسه بین سطح مقطع اولیه یک نمونه و حداقل سطح مقطع همان نمونه پس از شکست کامل شکستگی از آن به عنوان یک شاخص برای نشان دادن میزان تغییر شکل یک ماده در اثر بار کششی استفاده می شود.

  • Young’s modulus = Stress/Strain
  • Stress = force/cross sectional area
  • Strain = change in length/original length

*نسبت پواسون Poisson’s ratio- نسبت تغییر عرض به تغییر طول در جهت نیروی کشش

*استحکام تسلیم Yield strength – حداکثر تنش کششی که یک ماده الاستیک می تواند قبل از ایجاد تغییر شکل دائمی متحمل شود.

* ویژگی های سخت شدن کرنش Strain-hardening characteristics – سخت شدن کرنش که به آن سخت کاری نیز گفته می شود، زمانی رخ می دهد که ماده ای فراتر از نقطه تسلیم کشیده شود. سخت شدن کرنش باعث افزایش مقاومت مکانیکی و سختی می شود اما شکل پذیری را کاهش می دهد. تولیدکنندگان می‌توانند از این اطلاعات برای تعیین موادی استفاده کنند که نیازهای انعطاف‌پذیری آنها را برآورده می‌کند و در عین حال بالاترین مقاومت ممکن را حفظ می‌کند.

داده های به دست آمده در طول آزمایش کشش را می توان بر روی یک نمودار رسم کرد تا منحنی تنش/کرنش تولید شود. این منحنی تنش/کرنش منحنی را با سطح سخت شدن کرنش بالا (1) و با سطح سختی کرنش پایین (2) بعد از نقطه تسلیم نشان می دهد.

تولیدکنندگان در هر صنعت از پلاستیک و کامپوزیت گرفته تا خودروسازی، غذا و نوشیدنی و صنایع پزشکی و دارویی با نظارت بالا از تجهیزات تست کشش برای انجام تست‌های استاندارد صنعتی برای اندازه‌گیری دقیق خواص تعیین‌کننده مواد، اطمینان از انطباق با استانداردها استفاده می‌کنند و بتوانند کیفیت و ایمنی محصولات خود را تضمین کنند.

معرفی اجزای سازنده دستگاه تست کشش یونیورسال

1- لودسل  Load Cell

نیروی کششی را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند که می تواند اندازه گیری شود. لودسل مورد استفاده این شرکت از برندهای معروف دنیا نه تنها کیفیت بالای محصول را تضمین می کند، بلکه سازگاری یکپارچه با تمام اجزای دستگاه ما را نیز تضمین می کند.

2- اکسنسیومتر  Extensiometer

دستگاه اندازه گیری کرنش است که کرنش یک نمونه را اندازه گیری می کند که به آن اندازه گیری کرنش نیز گفته می شود. اندازه گیری کرنش برای آزمایش های کششی تقریباً توسط هر استانداردی مانند ASTM و ISO مورد نیاز است

3- فک ها  Grip

 دستگیره های نمونه اتصال مکانیکی بین نمونه و دستگاه تست کشش را فراهم می کند. وظیفه آنها انتقال حرکت کراس هد به نمونه و انتقال نیروی آزمایشی تولید شده در نمونه به لودسل است

4- کراس هد Crosshead

برای حرکت به سمت بالا یا پایین کنترل می شود. در آزمایش کشش، سرعت دستگاه آزمایش مستقیماً با نرخ کرنش در یک نمونه مرتبط است.

5- الکترونیک Electronics

الکترونیک قطعات متحرک دستگاه تست کشش را کنترل می کند. سرعت کراس هد و در نتیجه نرخ بار را می توان توسط یک ریزپردازنده در سروو کنترلر (موتور، دستگاه بازخورد و کنترلر) کنترل کرد.

6- نرم افزار Software

نرم افزار تست ما یک راه حل بسیار کاربرپسند، مبتنی بر ویندوز است که به کاربر اجازه می دهد سیستم تست را راه اندازی کند، آزمایش ها را پیکربندی و اجرا کند و نتایج را نمایش دهد. قابلیت بسیار بالا نرم افزارهای ارایه شده توسط این شرکت تمام استانداردهای ملی و بین المللی را پوشش می دهد .

7- سیستم درایو Drive System

سیستم محرک موتور دستگاه تست کشش را با سطوح مختلف قدرت و فرکانس تامین می کند و به طور غیر مستقیم سرعت و گشتاور موتور را کنترل می کند. تمام اجزای دستگاه تست کشش طوری طراحی شده اند که به طور یکپارچه با هم کار کنند.

مزایای استفاده از دستگاه تست کشش

نکات مهم در انتخاب و خرید دستگاه کشش

پس از کیفیت، قابلیت اطمینان نتایج آزمایش، هزینه و کاربرد، بسیاری از فاکتورهای دیگر باید در هنگام انتخاب دستگاه در نظر گرفته شوند: انعطاف پذیری – توانایی آزمایش طیف گسترده ای از مواد در یک محدوده بار گسترده، یکپارچه سازی و تغییر آسان بین لوازم جانبی که به طور خاص برای استانداردهای صنعتی طراحی شده اند، انواع مواد و کاربردها، گزینه کارکرد دستگاه با یا بدون رایانه شخصی، و ماژولار بودن مکانیکی که امکان گسترش و انطباق دستگاه شما را با استفاده از بسیاری از تجهیزات تست موجود و دستگیره های نمونه فراهم می کند، همگی به انعطاف پذیری کلی دستگاه آزمایش شما کمک می کند. ایمنی تستر کشش شما ضروری است و از اجرای ویژگی‌های ایمنی فیزیکی مانند درب‌های ایمنی خارجی، محفظه‌های ایمنی، قفل‌های ایمنی و سوئیچ‌های محدود تا نظارت بر سیستم نرم‌افزاری و مدیریت کاربر گسترش می‌یابد.شرکت صنعت آزما توسعه ایرانیان با دارا بودن کارخانه ساخت و نمایندگی برندهای معتبر بین المللی و دارا بودن کارشناسان دوره دیده ،آمادگی خود را جهت ارائه پیشنهاد از کمپانی های بین المللی و دستگاههای ساخت خود متناسب با نیاز مشتری و تعمیرات و بروزرسانی کلیه دستگاههای آسیایی و اروپایی اعلام می دارد .

اگر به دنبال راه حل بهینه برای هر یک از نیازهای خود هستید، لطفا با کارشناسان واحد فروش  ما تماس بگیرید. ما مشتاقانه منتظر بحث در مورد نیازهای شما هستیم.

کاربرد های دستگاه تست کشش

از دستگاه کشش یا یونیورسال ( کشش ،فشار و خمش ) در صنایع کاغذ سازی، دستمال کاغذی، بسته بندی، پلیمرها ( لاستیک و پلاستیک)، خودور، فلزات، نساجی و چرم، چوب و  MDF و غذایی و دارویی و.. استفاده می شود. استانداردهای رایج برای آزمایش کشش ASTM و ISO دو استاندارد رایج برای آزمایش مواد هستند.این ها برخی از رایج ترین استانداردهای مورد استفاده برای آزمایش کشش هستند:

جهت مشاوره خرید و انتخاب دستگاه تست یونیورسال با کارشناسان ما در تماس باشید.

021-44471997

021-46045201